Wednesday, February 11, 2009

Το χρονικό μιας εξέτασης!

Πριν λίγες ημέρες είχαν την ευκαιρία (??) να εξεταστούν μέσω ΑΣΕΠ 59.277 απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ διεκδικώντας μια από τις 4.721 θέσεις που είχαν προκηρυχθεί. Σε ορισμένους κλάδους, π.χ. Δάσκαλοι, οι υποψήφιοι δεν πρέπει να αγχώνονται ιδιαίτερα για το αν θα καταφέρουν να «τρυπώσουν» στο δημόσιο, αφού αντιστοιχεί από μια θέση στον καθένα. Σε άλλους κλάδους πάλι, π.χ. Γυμναστές, μια «θεσούλα» σε ένα οποιοδήποτε δημόσιο σχολείο φαντάζει πιο δύσκολη και από το να κερδίσουν στο ΛΟΤΤΟ, αν αναλογιστεί κανείς ότι αντιστοιχεί μία στους 127…

Ένας από τους εξεταζόμενους ήμουν και εγώ. Όσοι δεν με γνωρίζετε προσωπικά μάθετε πως είμαι ένα κορίτσι 23 ετών, απόφοιτός Γερμανικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ και ευελπιστώ ως το φθινόπωρο να τελειώσω και το μεταπτυχιακό μου στην ίδια σχολή. Τα ποσοστά στον κλάδο μας ήταν 1:10. Αρκετά καλά δηλαδή. Θα πείτε τώρα «γιατί μας τα λέει αυτά τώρα; Who cares?». Το αναφέρω απλώς επειδή ανάλογα με την ηλικία και τον κλάδο που ανήκει ο καθένας διαφέρουν και οι απόψεις του επί του θέματος.

Anyway, περνώντας από την όλη διαδικασία του ΑΣΕΠ και κάνοντας ένα mini-flashback μου γεννιούνται πολλά ερωτήματα, προβληματισμοί και απορίες που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Ίσως να πάρω και μερικές απαντήσεις εννοείται.

Το κυριότερο από όλα είναι ο σκοπός, ο λόγος και το σκεπτικό με το οποίο διεξάγονται οι εξετάσεις αυτές. What do I mean by that? Ως γνωστόν οι απόφοιτοι μαθητές των λυκείων δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις προκειμένου να περάσουν σε κάποια σχολή. Βγαίνοντας από αυτή τη σχολή, αναρωτιέμαι, γιατί θα πρέπει να ξαναεξεταστούν σε όσα διδάχτηκαν εκεί; Είναι σα να μην αναγνωρίζει το κράτος την «αξία του πτυχίου» που παίρνει κάθε φοιτητής. Γιατί δηλαδή να εξετάζεται και πάλι σε πράγματα που υποτίθεται ότι έχει μάθει, κατέχει και έχει εξεταστεί σε προπτυχιακό επίπεδο; Είναι σα να μην αναγνωρίζεται η επάρκεια και η δουλειά που γίνεται μέσα στα πανεπιστήμια. Και εάν όντως βγαίνουν άτομα από αυτές τις σχολές που δεν θα ανταπεξέλθουν επαρκώς στις απαιτήσεις του αντίστοιχου επαγγέλματος, γιατί δεν φροντίζουν να κάνουν κάτι μέσα στις σχολές προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση;

Βέβαια ο ΑΣΕΠ είναι σίγουρα προτιμότερος σε σύγκριση με την επετηρίδα που υπήρχε παλιότερα, γιατί δίνει την ευκαιρία και σε εμάς τους νέους να διεκδικήσουμε μια θέση στο δημόσιο ανεξάρτητα από τη χρονολογία που πήραμε το πτυχίο μας και το βαθμό του. Θεωρητικά πάντα ο καλύτερος παίρνει τη θέση, αν και καθηγήτρια μου που έχει βάλει και θέματα σε εξετάσεις ΑΣΕΠ είπε πως: οι εξετάσεις αυτές δε γίνονται για να αναδειχθούν οι καλύτεροι αλλά για να κοπούν 1400 άτομα…Από την άλλη μεριά πάλι γιατί να μοριοδοτούνται επιπλέον όσοι έχουν παιδιά κτλ. ανεξάρτητα από το γραπτό τους; είναι δώρο άδωρον για όλους τους υπόλοιπους… Σίγουρα έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για «άμεση» επαγγελματική αποκατάσταση αυτά τα άτομα, δεν θα έπρεπε όμως οι εξετάσεις αυτές να γίνονται επί ίσοις όροις; Ό, τι γράψει ο καθένας και may the best man win που λένε και οι Άγγλοι…

Ένα άλλο θέμα που με προβληματίζει είναι αν και κατά πόσο αδιάβλητο είναι πια το ΑΣΕΠ και άρα κατά πόσο αξίζει να αγχώνεται κανείς; Αλλά και γενικά αν αξίζει όλη αυτή η ψυχοσωματική πίεση που βιώνει ένας υποψήφιος κατά την περίοδο της προετοιμασίας του, όποια και αν είναι αυτή. Κάποιος που διαβάζει και προετοιμάζεται καιρό πριν την εξέταση αγχώνεται, επειδή θέλει να αμειφθούν οι κόποι του, θέλει να πετύχει. Κάποιος που δε διαβάζει αγχώνεται και πάλι, επειδή ακριβώς δεν διαβάζει ενώ θα έπρεπε και μπορεί και να το ήθελε αλλά να μην έχει χρόνο γι αυτό. Και αυτός εννοείται πως θέλει να πετύχει ή μάλλον περισσότερο να σταθεί τυχερός και να γράψει πολύ καλά χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Όπως και να έχει το θέμα είναι γιατί τελικά σε αυτό το κράτος, ενώ έχουμε φτάσει στον 21ο αιώνα και ενώ στις υπόλοιπες χώρες σχεδόν εκλείπουν οι δημόσιοι υπάλληλοι και φορείς, εμείς αναζητούμε ακόμα να «βολευτούμε» στο δημόσιο και θα κάναμε τα πάντα γι αυτό;; Γιατί αποτελεί μια θέση στο δημόσιο όνειρο ζωής τελικά;;
Μην μου αναφέρετε το σταθερό μισθό - θέση και την ασφάλιση σαν απάντηση. Αυτά μου είναι ήδη γνωστά. Είναι αυτοί όμως οι μοναδικοί λόγοι ή υπάρχουν και άλλοι άγνωστοι σε μένα;;;

3 comments:

  1. 8es na estiastoyme sto diko soy epaggelm h na to genikeysoyme??
    alla as ksekinhsoyme apo thn arxh me ton ypoti8emeno toto.....
    o totos poy les einai enas mesos ma8hths...oyte poly kalos oyte kai gia ta skoypidia.
    oi goneis mporoyn na ton synthrhsoyn ean peraswi kapoy gia 4-5 xronia... me liga logia o totos einai o mesos ellhnas ma8hths....
    o totos loipon psaxnei mia sxolh poy na toy prosferei ws foithth na perasei ta kalytera toy xronia...oxi poly diabasma kai ergasthria...kai oso na nai na mporei na piasei mia doyleia sto mellon(den to koitame pros to paron)
    se ena ekpaideytiko systhma opws sthn ellada opoy pleon sxedon to 80% twn ma8htwn poy dinoyn mpainoyn sta panepisthmia...(8eloyme na to aykshsoyme kiolas...)kai poy mas apagoreyetai na aykswmeiwnoyme tis 8eseis se ka8e sxolh ana kapoia xronia einai sigoytro oti o totos kapoy 8a perasei kai 8a mpei....
    giati anaferw thn aykswmeiwsh twn 8esewn...giati apla einai ta pragmata kai einai katafanestata pleon ka8ara me toys daskaloys!!!
    kai ti ennow...prin xronia htan fanero oti syntoma 8a xreiastoyn polloi daskaloi gia to dhmotiko....giati eginan polles aithseis gai syntakseis...omws emeis parameiname sto na pernoyme ton idio ari8mo daskalwn me apotelesma ayth thn stigmh na anazhtoyntai daskaloi... apo thn allh as doyle toys gymnastes..as eimaste logikoi einai oi pio argosxoloi se oles tis ba8mides ths ekpaideyshs kai gia ayto den xreiazontai se toso megalo ba8mo...epishs sta tefaa mpaineis kai apo polla para8yrakia(psakse to) kai yparxoyn polles sxoles...parola ayta emeis synexizoyme na paragoyme gymnastes xwris na toys xreiazomaste!!!den 8a htan proteimotero prin 5 xronia na meiwnontan oi 8eseis sta tefaa kai na ayksanotan oi 8eseis stoys daskaloys??etsi den 8a yphrxe eleips daskalwn kai epishs den 8a yphrxe tetoia plh8wra gymnastwn...anergwn!!!e posa gymnasthria na anoiksoyn pleon??? exoyme gemisei kai pali paxysarkoi eimaste!!!!telos pantwn!!! den einai to 8ema mas oi gymnastes alla aplo paradeigma toy la8oys ths diaxeirhshs....kai klasika ftaiei h ellhnikh nootropia!!!!giati otan eimaste bolemenoi kai sxetika kala na eimaste den 8eloyme na mas xalasoyn thn zaxarenia kai as einai pros to kalytero!!!!
    loipon 8a parameinw stis sxoles poy sxetizontai me ton asep kai as ypo8esoyme oti o totos pernaei se mia tetoia
    teleiwnei .to panepisthmio kai bgainei sthn koinwnia....kai twra ti? oles oi sxoles poy sxetizontai me ton asep kata kyrio logo einai sxoles poy h kyria aporrofhsh toys ginetai apo to dhmosio(daskaloi ka8hghtes nosokomoi...)
    liges 8eseis ston idiwtiko tomea...giati oso na nai eimaste xwra poy pisteyoume oti h paideia kai h ygeia einai 8emata toy kratoys kai antidroyme sthn idiwtikh prowtoboylia opws o diaolos sto libani...giati apla kseroyme EIMASTE ellhnes kai ws ellhnes exoyme ma8ei oti emeis 8a thn kanoyme thn lamogia ara ka8e idiwtiko paei gia to kerdos epomenws....8a riksei ta stantar ths poiothtas(alh8eia poias poiothtas omws??)
    omws me ta la8h poy anelysa pio panw sto paradeigma ftanoyme sto shmeio na mhn mporoyn na aporrofh8oyn oloi aytoi apo to kratos ara 8a prepei me kapoio tropo na dialex8oyn...kai edw erxetai o asep...stop prin ton asep yphrxe epethrida...opws ebgaine pros 8a eprepe na mpei kai prwtos...omws aytos poy 8a bgei twra pote 8a mpei?? epomenws kalyteraas toys eksetasoyme na doyn ti kseroyn opa omws...an paei etsi omws to paidaki poy einai 23 xronwn oytws h allws ta exei pio prosfata....oso na nai sthn ellada mexri ta 25 26 trwei apo ton mpampa kai thn mama ara exei ena avantaz giati den xreiazetai na xanei xrono gia doyleia(pitsadoros ktl) omws aytos poy einai trianta stantar 8a doyleyei kapoy alloy,,,stantar 8a pantreythke kai 8a ekane kai paidaki giati apla gia ayto ton skopo erxomaste sthn gh..stantar 8a xanei xrono gia nato taizei na to ntanteyei ktl....e kapws prepei na epibrabeytei poy se mia xwra poy den8a kseroyme pws einai ta mwra se ligo apofasise na kanei ena h dyo...h tria!!!
    epomenws logiko einai na ksekina thn eksetash merika bhmata pio mprosta apo ton 23xrono!!!
    poly makrygorisa kai ksexasa kai ton toto poy 8a skeftw ligo pio mta ti egine giati prepei na pesw kai gia ypno...kai 8a apanthsw st erwthma soy...
    giati to dhmosio...exei sxesh kai me to epaggelma poy dialekses...kat arxas symfwnoyme oti prepei na kaneis ena epaggelma nomimo
    h 8a pas dhmosio h idiotiko tomea...psaxnoyme giati dhmosio kai oxi idiotiko ara 8a analysoyme ton idiotiko tomea...ston idiotiko tomea h 8a pas na anoikseis dikia soy epixeirhsh(oxi idiaitera poy einai mayro xrhma eipame nonimh) h 8a doylepseis se kapoio fronthsthrio ksenwn glwssswn h ante kai 8a kaneis thn diermhnea...alla ekei paizei kai allh sxolh poy bgazei diermhneis....alla telos pantwn....as paroyme thn prwth kathgoria na anoikseis dikia soy doyleia...ta meion gia na kaneis swsth doyleia kai na bgazeis kala lefta 8elei poly proswpikh ergasia... agxos gia to an 8a piasei to fronthsthrio soy kai den kleisei apo ton antagwnismo... pes oti pas se fronthsthrio pali 8a doyleyeis polles wres gia na bgaleis kala lefta mporei kai na bgaleis alla 8a doylepseis poly kai kyriws 8a elegxesai gia thn doyleia poy kaneis den 8a mporeis na kaneis la8os kai 8a prepei na dineis ton kalytero soy eayto ton ergodoth den ton noiazei an thn rphgoymenh pe8ane h gata soy h an otan soy erxetai periodos ponas aforhta.........
    giati dhmosio....giati etsi opws exei katanthsei perneis lefta xwris na doyleyeis eidika an eisai ston tomea ths padeias!!!mhn eeksaptesai giati 8a soy to 8esw allws eisai h super ka8hghtria h kalyterh sthn ellada!!!8ewreis oti me 14 wres ma8hmatos thn bdomada poy 8a kaneis an mpeis se ena gymnasio aksizeis ta 1200 eyrw poy 8a pareis syn thn iatrikh peri8alpsh tsampa???den einai 8ema sta8eroy mis8oy...einai 8ema tsampa mis8oy plhrwnesai gia na syndikalizesai kai mono!!!!
    mporeis na pas sto ma8hma liwma apo to prohgoymeno brady.... mporeis na mhn pas sto mahma kai na peis oti se ponaei to donti...mporeis na mhn pas sto ma8hma kai na skefteis thn epomenh mera ti epa8es,,,kai alla tetoia...mporeis na milas me toys ma8htes soy gia to giati prepei na kaime tis shmeies h giati oi mpatsoi einai goyroynia h giati nprepei na phgaineis stis poreies kai na mhn toys ma8eis to ma8hma etsi epeidh exeis esy anyshxies!!!gia ayto to dhmosio einai kalytero giati den elegxesai apo kanenan etsi kai mpeis giati kai na 8es dyskola 8a bgeis
    elpizw na boh8hsa abxt

    ReplyDelete
  2. Anonymous18/2/09 16:51

    κοπελια εχω να κανω ενα σχολιο... ζουμε μια ζωη και μας ανηκει το μελλον μας. για μενα , καποιος που αφηνει το μελλον του στα χερια του κρατους, ειναι απαραδεκτος, οταν στο ιδιο το κρατος ολα του φαινονται χαλια...

    http://natsikasvasilis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Αυτή τη φορά θα είμαι λιτός και λακωνικός. Δεν έχω να αναφέρω πολλά πράγματα για το συγκεκριμένο θέμα, γιατί πολύ απλά θεωρώ ότι δεν έχει νόημα να αναλώνουμε τη σκέψη μας και σε μια νοοτροπία που δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ στην Ελλάδα… Θα σταθώ όμως στα περί επιπλέον μοριοδότησης όσων έχουν παιδιά και άλλων ανάλογων επιπτώσεων, που ανέφερες. Θεωρώ ότι δεν έχεις δίκιο (για να μην σου πω ότι αγγίζεις και λίγο τα όρια της ασέβειας) και σ’ αυτό είμαι απόλυτα κάθετος. Όπως γνωρίζεις είμαι συνάδελφός σου και κατά συνέπεια διεκδικώ μια από τις ίδιες θέσεις μ’ εσένα… Όμως σε αυτό πάντα έχουν προτεραιότητα όλες αυτές οι περιπτώσεις που προανέφερα… Είμαι άντρας και κατά συνέπεια δεν πρόκειται να τύχω ποτέ της «ευνόησης» αυτής, που κάποτε εσύ θα τύχεις (μετά από 4-5 χρόνια…). Πάνω σ’ αυτό το θέμα πιστεύω ότι έπρεπε να κάνεις λόγο για τις ουκ ολίγες περιπτώσεις ατόμων που ενώ πιάνουν πάτο στις εξετάσεις, τους βλέπεις και διορίζονται αμέσως σε ευνοϊκές θέσεις (πόλεις) να μη σου πω ότι παίρνουν με τη μία και οργανική θέση χάρη στο μέσο (ή καλύτερα βύσμα) που χρησιμοποιούν. Αυτό δεν είναι αδικία; Δεν είναι δώρο άδωρο να πας να συναγωνιστείς με τέτοια άτομα σε μια άνιση μάχη; Think about it!
    Το επόμενο που θέλω να κάνω μια απλή αναφορά είναι τα περί δημοσίου. Δεν θα σου δώσω κάποια διαφορετική απάντηση από αυτή που έδωσες και μόνη σου… Έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση χρόνο με το χρόνο στην Ελλάδα, αυτό που μένη σταθερή αξία ως επάγγελμα είναι αυτό του δημοσίου υπαλλήλου… Τι άλλο θες από το να έχεις έναν στάνταρ μισθό βρέξει χιονίσει μαζί με την ασφάλισή σου καθώς και να ξέρεις ότι δεν πρόκειται να βρεθείς χωρίς δουλειά; Που αλλού μπορείς να το κάνεις αυτό; Πρόσφατα ασχολήθηκα με το στήσιμο ενός φροντιστηρίου και μπορώ να πω ότι κόντεψα να αρρωστήσω από το άγχος μου, μαζί μ’ αυτόν που το έκανε, για το αν θα πάει καλά μέχρι να λειτουργήσει… Έβλεπα τα χρήματα που φεύγανε για να φτιαχτεί και αναρωτιόμουν μέσα μου, πότε βγάλει τα έξοδα της αυτή η επιχείρηση και ποτέ θα γίνει κερδοφόρα; Εγώ προσωπικά δεν θα το έκανα ποτέ αυτό στη σημερινή εποχή… Αν και ξέφυγα λιγάκι, το τελευταίο είναι ένα παράδειγμα για να κάνουμε μια σύγκριση (αν το σκεφτούμε πιο αναλυτικά) και να δούμε την αξία μιας θέσης ενός δημοσίου υπαλλήλου…

    Ν.Μ.

    ReplyDelete